Sverige köran 7-12.8

Dag 1

Vi startade från klubben kl.6.00 och åkte till Åbo med elof's taxi och Leif lindmans taxi mopederna transporterades med Sjömans transport färjan for från åbohamnen klockan 8.45 och i land på Åland var vi klockan 14.10 sedan for vi och äta till pizzeria fantasia och där möttes vi av en medlem Carl Olof Sjöberg sen startade vi mot eckerö och därifrån for färjan klockan 18.30 och i-land var vi 20.30 sen fortsatte färden mot älmstad och turist gården Haga där vi övernattade första natten

Dag 2

Vi startade från älmstad klockan 8.00 och där kom Peter och guida oss vidare till färsna gård där hade veteran traktor klubben ett jippo med traktordragracing och traktorpulling m.m sen for vi därifrån klockan 14.30 till Norrtälje och äta sedan for vi därifrån vidare till Uppsala Fjällnora camping där vi skall sova 3 nätter

Dag 3

Vi startade från Fjällnora camping klockan 10.00 och därifrån guidade Peter oss till nymans vänner i Uppsala därifrån startade vi klockan 13.00 och körde till forkarby moppers där vi såg på gamla fordon där var vi en par timmar och sen fortsatte vi vidare till ett köpcentrum inne i Uppsala där vi åt lunch när alla hade ätit klart så körde vi tillbaka till Fjällnora camping

Dag 4

Vi hade frittprogram medlemmarna fick göra vad de ville en lugn dag i solskenet

Dag 5

Vi startade från fjällnora camping klockan 10 till jumbo jet café i arlanda där det blev kaffe paus och därifrån for vi vidare och körde till en gokart bana där 6 medlemmar körde sen fortsatte vi till ett mc museum i stockholm därifrån fortsatte vi till kaknäs tornet i stockholm därifrån fortsatte vi till vikinghamnen båten startade från stockholm klockan 20.00

Dag 6

Viking line var i land i Åbo klockan 7.30 vi startade från Åbo ca. klockan 8 därifrån körde vi till Tenala framme i Tenala var vi ca.kl.13